Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J20a14r44o94m77í59r 67P40e77t35ř18í85k 6264621479848

Diskuse na Novinkách dává jednoznačnou podporu zdanění církevních restitucí: https://www.novinky.cz/diskuse?id=505890&articleId=/domaci/454738-babis-cirkevni-nahrady-jsou-prijem-a-ten-se-ma-zdanit.html&sectionId=8

0/0
13.11.2017 10:24

P57e67t46r 86U39h78e72r 1406366603765

A diskuse na novinkách má nějaký význam, petříku? Vždyť tam tlachá většina primitivů.

+3/0
13.11.2017 15:48
Foto

J88a97r77o15m41í15r 44P35e91t54ř50í69k 6674531269208

Nemohu reagovat na Vaši otázku, jelikož bych byl adminy okamžitě smazaný.

0/0
13.11.2017 21:13

J78i46ř32í 14Ř60e67z46n45í33k 4212862793405

Jak by to pan Uher mohl s jistotou tvrdit, kdyby se těch diskuzí na Novinkách aktivně neúčastnil. Tedy ví, o čem mluví.

+2/0
13.11.2017 23:05
Foto

J41a13r67o26m81í77r 41P10e30t75ř80í80k 6374551409178

Já pana Uhera nemohu ani citovat a odpovídajícím způsobem mu odpovědět, protože bych byl okamžitě smazaný.

0/0
14.11.2017 9:01
Foto

Z96d78e43n23ě68k 92M92a14t56u26š30k61a 7418806305276

nedělejte ze sebe mučedníka, kašpare

+1/0
14.11.2017 9:38
Foto

J63a93r59o50m81í53r 84P74e83t19ř58í69k 6514321329228

Na příspěvku Petra Uhera i na tomto svém vlastním příspěvku jste se nyní sám přesvědčil, že urážet a nadávat druhým mohou pouze ti, kteří zastávají s adminy jednotný názor na všechno.

Tak si to s požehnáním adminů užijte a nadávejte.dál, když to tolik pomáhá Vašemu nedostatečnému egu.

0/0
14.11.2017 15:15
Foto

Z16d37e35n42ě52k 66M70a48t19u63š69k65a 7568796675486

;-Dto víte, musíte chodit s adminy na pivo a budete za kopcem;-D

8-oTo jste nevěděl???

A o mé ego starost mít nemusíte, je v pořádku.

0/0
14.11.2017 15:48
Foto

J55a62r26o43m94í88r 35P53e93t67ř38í59k 6434331629348

Pokud by Vaše ego bylo v pořádku, tak byste neměl potřebu místo argumentů svým oponentům nadávat.

0/0
14.11.2017 17:02
Foto

Z92d18e55n14ě55k 86M73a96t33u21š40k27a 7828296275146

ad a) na vaše tzv. "fakta" argumentů netřeba

ad b) to nejsou nadávky, to je konstatování, či označení stavu

0/0
14.11.2017 17:11

P51e20t24r 87U15h88e26r 1266126803485

Párkrát jsem si je přečetl, řezníku, a to mi stačilo. Takže účast čistě pasivní. Taky bývají často zablokované, kvůli primitivním příspěvkům primitivů.

Kdyby byl petřík co k čemu, udělal by výtah takových příspěvku do svého blogu, ale on si vybere jen něco a i z toho mála je vidět, co za póvl tam přispívá do diskusí.

+2/0
14.11.2017 16:09

P84e37t21r 14U85h11e45r 1726486343635

jsi zbytečně paranoidní, petříku...

+2/0
14.11.2017 16:09

J91a67n 87Š29u19r83c 1581172698749

Ještě jednou k církevním restitucím. Nevím proč tady v tomto sporu neřešíte příčinu této soudní kauzy tj. krádež a vyvlastnění církevního majetku komunisty a státem. Jenom ale stále řešíte následky a důsledky. Tedy vrácení tohoto majetku církvi zpět.

Krátce: kdyby komunisté a stát tento majetek církvi neukradli, nemuselo by se také nic vracet. Pro zajímavost uvádím doslovný přepis výňatku z usnesení komunistické generální prokuratury z roku 1954:

"Majetek církví není v socialistickém vlastnictví státu, stát jen toliko dozírá a chrání." Stačí si toto prohlášení najít ve starých soudních archivech, nebo v Krajských archivech z uvedeného roku. Pokud ovšem do soudních archivů máte přístup.

0/0
12.11.2017 9:44

J50i34ř17í 32Ř18e73z28n13í90k 4392112733485

No tak v tom případě se nemusel žádný zákon o církevních restitucích schvalovat, stačilo podávat pouze určovací žaloby.

Ale generální prokuratura asi nebyla nikdy tím orgánem, který by autoritativně se mohl vyjadřovat k občanskoprávním záležitostem.

Církevní majetek nemohl být ani zestátněn, protože podle stanoviska právního ze zemského národního výboru z r. 1947 byl součástí veřejného majetku, konkrétně šlo o broumský klášter.

+1/0
12.11.2017 14:44

J88a68n 22Š16u53r26c 1471552788799

Komunistická Generální prokuratura se k otázce církevního vlastnictví vyjádřila dne 20. 5. 1954 (Č.T. 208/54-ZO-33) takto:

"Majetek církví a náboženských společností není socialistickým vlastnictvím ani vlastnictvím osobním. Církevní majetek nebyl zestátněn. Vlastnictví církví, popřípadě církevních institutů trvá a stát na majetek pouze dozírá.

0/0
12.11.2017 9:40

J86i27ř55í 10Č85u79m42p67e93l20í73k 5446136132801

Na základě poválečného zákona z roku 1947,

byl odebrán pozemkový majetek vlastníkům nad 50 ha, tedy není pravda, že by o znárodnění pozemkového majetku církví rozhodli komunisté, kteří převzali moc až v roce 1948.

Na základě dohody mezi církvemi a komunistickým režimem v roce 1949, jako náhrada za znárodněný pozemkový majetek, byly církve financovány státem, což jim nyní přináší ročně přes 1 mld. Kč.

Rovněž za první republiky měla církev pozemkový majetek pouze v užívání a nemohla bez souhlasu státu tento majetek zcizovat a pod., tedy tento majetek patřil státu, který o něm rozhodoval.

Nejde jen o zdanění náhrad v rámci tzv. církevního tunelu, ale především by měl být přijat zákon, který bude upravovat zacházení s církevním majetkem, protože ten církevní majetek pochází z majetku našich občanů a proto by měl být majetkem všech věřících a sloužit všem našim občanům, nikoliv jen církevním pohlavárům.

Karma!

+1/−1
11.11.2017 23:29

M77i36r26o68s56l94a61v 27B29u97č60e96k 6763143901324

p. Petřík, připusťme, že jste veden ušlechtilou myšlenou - Rozhojnit příjmy rozpočtu. Pak nelze nevidět, že se do toho pouštějí dva nejbohatší subjekty v ČR. Vydotovaný Agrofert + KSČm se svým movitým a nemovitým majetkem. Oba, ideově stojí proti sobě, viz Babišovi rodiče mýtili velkostatkáře a finančníky + soudobé nápady KSČm zdanit velké korporace, tedy i AnoFert. To jim nicméně nebrání v tom, aby pokračovali ! Zde nejde o církev - jde o princip. Budeme dále rozeštvávat, hlodat to již dříve ohlodané ... Přihodíme si tak další % obliby - Pak v konečném součtu se ty volební výsledky opět přetaví ve stranický,finanční příjem. Zde máte pravdu - Pak bohatí bohatnou a chudí chudnou - Zejména pak duchem! Tak si pěkně oslabíme naši historickou podstatu - Blaničtí rytíři již zcela zbyteční - Ti budou nahraženi novodobými Šóguny a udatnými Samuraji ! Takto vyzbrojeni můžeme pevně čelit přívalu Islamismu a celkovému rozpadu hodnot. . Takže souhlas, na pohřby kněží zásadně nechodit a církev zdanit - To je jasné, pak bude líp ... :-)

+2/−1
11.11.2017 2:45

J28i70ř54í 30Ř15e62z73n42í33k 4582712173635

Blaničtí rytíři snad stačí. Modrou církevní šlechtu vskutku nepotřebujeme.

+1/0
11.11.2017 7:44
Foto

K74a54r65e18l 34Á75b89e30l85o31v83s35k98ý 7369110353812

... raději to ani nečtu, ale nepřipadáte si trochu divně, Petříku?;-€ Zdanění zdevastovaného a po letech marného čekání navráceného, komunistickou stranou zplundrovaného a ukradeného majetku? Jako sorry, kdo něco takového může navrhnout a schválit (schvalovat)? Lumpové, zloději, komunisté a samozřejmě taky hlupáci. Nebudu hádat, kam patříte vy, ale měl byste se spíš stydět, už jen za to, co tu předvádíte v diskuzi. 8-oRvRv

+9/−3
10.11.2017 23:06
Foto

J65a62r13o87m54í72r 57P82e75t25ř61í83k 6454971339548

Jak je možné, že ten majetek má tak obrovskou hodnotu, když je dle Vás zplundrovaný?

0/0
11.11.2017 10:34
Foto

Z63d53e52n93ě87k 51M38a11t11u41š49k69a 7938156355716

kdyby nebyl zplundrovaný, měl by hodnotu ještě vyšší.

+1/0
11.11.2017 10:36
Foto

J17a50r92o18m14í75r 29P81e17t35ř58í60k 6374461499338

Zajímavé, že nezplundrovaný majetek se prodává za 10-15,-Kč/m2 a zplundrovaný se ocení na 44,-Kč/m2.

A miliardové majetky např. v Kroměříži i jinde perfektně udržované, jakož i jinde jsou dle Vás zplundrované.

+1/0
11.11.2017 11:09

A60n79t45o81n57í40n 92R23e34č12e85k 9235322876870

Opět jsem se pěkně nasmál z tohoto díla;-D;-DRv

+2/0
10.11.2017 22:45

O70t88a 88K75i94n14c 6249508872336

Ono to je spíš k pláči než k smíchu, jako většina blogů i diskuzních příspěvků autora tohoto blogu.

+2/0
10.11.2017 23:56

J70o86s61e91f 76P72a64v90e25l18k23a 5681537247762

1) Komunistický stát, který měl za cíl pošlapat vše co souvisí s Božím zjevením v čase, se vrhl na vše, co s vírou souviselo.

2) Katolická církev je od začátku 19.století utlačovaná politiky-bezvěrci. Například byl zbořen sv. Hostýn aj,poutní místa. Zbožní kněží měli zákaz kázat, např. Maria Hofbauer ve Vídni aj.

3) První republika v tomto nepřátelském tahu pokračovala.

Tyto 3 body dají vnímavému pozorovateli snadno pochopit, že církvi nezůstal žádný majetek zadarmo. Jenže funkční společenství lidí prosperuje, takže staví kostely, domy nejen pro nemocné, kláštery.

4) Nehrejte si vy, kdo odporujete Bohu na spravedlivé. Pokud chcete vědět každou jednotlivou otázku, kterou si vylhal pan bloger, o restitucích, jsou k dispozici jasné stranky a lze se dobrat i přímých odpovědí. Hloupé pochopení slova "majetek" jako předmětu závisti si nechte. Ten majetek má sloužit i slouží původnímu účelu církve, dělat to co dělal Syn Boží na zemi: sdělit lidem vůli svého nebeského Otce. Každý křesťan má jen výdělek, který získá svou prací, pan biskup se nechstá nám vyplatit těch 100tis/hlavu !

5) Množství peněz o které jde je zanedbatelné vzhledem k běžným operacím s financemi v našem státě. Majetek má také sloužit, aby stát nemusel vyplácet platy duchovním. Sprostota a slepota žene jedny proti druhým. Chcete se přidat ke komunistům ještě třeba vražděním věřících, kteří u sebe budou mít růženec, jak to dělali "španělští republikáni" před 2.světovou?

+4/−1
10.11.2017 22:19

J56o78s83e12f 89P16a58v29e47l86k71a 5481697547282

1) Komunistický stát, který měl za cíl pošlapat vše co souvisí s Božím zjevením v čase, se vrhl na vše co s vírou souviselo.

2) Katolická církev je od začátku 19.století utlačovaná politiky-bezvěrci. Například byl zbořen sv. Hostýn aj,poutní místa. Zbožní kněží měli zákaz kázat, např. Maria Hofbauer ve Vídni aj.

3) První republika v tomto nepřátelském tahu pokračovala.

Tyto 3 body dají vnímavému pozorovateli snadno pochopit, že církvi nezůstal žádný majetek zadarmo. Jenže funkční společenství lidí prosperuje, takže staví kostely, domy nejen pro nemocné, kláštery.

4) Nehrejte si vy, kdo odporujete Bohu na spravedlivé. Pokud chcete vědět každou jednotlivou otázku, kterou si vylhal pan bloger, o restitucích, jsou k dispozici jasné stranky a lze se dobrat i přímých odpovědí. Hloupé pochopení slova "majetek" jako předmětu závisti si nechte. Ten majetek má sloužit i slouží původnímu účelu církve, dělat to co dělal Syn Boží na zemi: sdělit lidem vůli svého nebeského Otce.

5) Množství peněz o které jde je zanedbatelné vzhledem k běžným operacím s financemi v našem státě. Majetek má také sloužit, aby stát nemusel vyplácet platy duchovním.

0/−1
10.11.2017 22:10

S46t39a57n57i86s53l41a30v 56Š38e30v31e17č78e73k 9113454741987

Kdo ten Hostýn opět postavil?

+1/−1
10.11.2017 22:15
Foto

J47a35r39o48m97í27r 21P66e24t15ř15í34k 6944451969718

Zřejmě církevní preláti

+1/−1
10.11.2017 22:22

J82i21ř94í 36K33i25n57d37l 2728687833517

Bazilku v Hostíně v roce 1887 opět postavili jezuité

+3/−1
10.11.2017 23:33
Foto

J49a72r84o35m72í69r 16P91e16t90ř58í40k 6754851269258

Vůle nebeského Otce je, aby církve od svých spoluobčanů požadovaly majetek a peníze?

O kulturní a hmotné dědictví našich předků se má starat stát (tedy daňoví poplatníci) a o platy duchovních příslušní věřící, ale ne všichni daňoví poplatníci. Toto je potom okrádání daňových poplatníků od zástupců nebeského Otce.

Toto opravdu chtěl Syn Boží na zemi?

+1/−2
10.11.2017 22:21

J50i14r35i 84T19i17c89h89y 2496489752327

Cirkve zadny majetek nenabyly. Byl jim venovan vladnoucimi krali. knizaty a podobne. I kdyz jim komuniste majetek "odebrali", nikdy jim nepatril a nemel jim byt navracen. Jiz cisar Josef zrusil jezuitsky rad a odebral jim jejich majetek. Neni to tedy ciste komunisticka zlovule.

+4/−3
10.11.2017 20:11

V77l12a74s38t42i68m27i50l 29F78ü60r34s38t 5142642915610

No, v roce 1953 komunisté sebrali mé církvi úplně vše. Byly to modlitebny,které si věřící postavili za vlastní peníze. Žádné dary od králů, kteří u nás ve 20. stolení už nevládli, nedostali. Na vše si museli sami vydělat.

+7/0
10.11.2017 20:39
Foto

J63a59r47o98m41í85r 67P43e97t41ř42í82k 6944851349928

Nevím, k jaké církvi patříte, excesy tehdy určitě byly, to v žádném případě nechci popírat. Ale excesy jsou i v dnešní době, např. když se církve soudí o výnosy z vráceného majetku a požadují historické dědictví po našich předcích jako např. Chrám Sv. Víta či budovy Pražského hradu. V žádné z okolních zemí si církve nevynutily takový majetek a náhrady jako u nás. V našem městě i v okolí kostely a fary před rokem 1989 užívaly církve, nevím, že by odsud byly vyhnané. Jen byla zdevastovaná židovská synagoga, ale to bylo tím, že se z vyhlazovacích táborů vrátilo jen asi 10 občanů židovského původu a synagogu neměl kdo udržovat. Ale ani tuto synagogu si žádný komunista nepřivlastnil, ani nebyla nijak využívaná.

Církve prostě jednu nespravedlnost spáchanou na sobě nahrazují další nespravedlností páchanou na našich daňových poplatnících.

+2/−7
10.11.2017 21:22

V83l24a13s26t30i96m16i67l 74F95ü70r52s10t 5552152525970

V Havířově nám KSČ zabavila modlitebnu, udělala z ní klubovnu "svazu mládeže" a když ji svazáci "vybydleli", tak jsme si ji mohli koupit zpět. To je jen jeden z příkladů. V Bánské Bystrici z ní udělali "Bábkové divadlo". Příkladů by byla spousta. Takže když čtu Váš článek, říkám si, že je to trochu pravda a trochu ne.

Přeji Vám příjemný večer.

+6/−1
10.11.2017 21:48
Foto

J37a85r87o38m33í45r 26P17e94t43ř37í84k 6674331929368

Těch nespravedlností v minulosti jistě bylo nemálo. Ale proč se jedna nespravedlnost řeší další nespravedlností?

Na toto chci upozornist svým článkem-

Proti věřícím, jako jste Vy nic nemám, protože se na blogu i v diskusích vždy prezentujete slušně a k věci. Ale když čtu příspěvky některých věřících, tak mám pocit, že se chovají jako ti radikální bolševici z padesátých let.

+4/−3
10.11.2017 22:27

S40t54a88n60i75s41l65a53v 78Š33e45v24e24č42e51k 9353884831667

jak si ty církve na sebe "vydělaly" - zkuste vysvětlit, prosím.

+1/−2
10.11.2017 22:04

S98t45a64n60i77s86l18a34v 62Š77e82v17e71č77e26k 9683114251907

A co máte k Josefovi Druhému, pane Fuerste?

0/−1
11.11.2017 7:24

J32i95ř29í 44K59i10n10d11l 2918627913117

Komunisté církvi majetek nikdy neodebrali. Císař Jozef II nezrušil Jezuitský řád.

+3/0
10.11.2017 23:52

K94a82r66e92l 89Š75r92e21j73b66r 3173123747940

Znovu Petříku. Vše začalo Únorem 48. Tak nějak mi to ve vašem blogu chybí.

+6/−5
10.11.2017 18:58
Foto

J25a72r46o97m72í50r 20P97e60t70ř79í11k 6144601769848

Proč se tedy současné církve chovají ještě hůře než komunisté v roce 1948?

Komunisté si tehdy snad církevní majetek nepřivlastnili, pouze jej dali do užívání všeho lidu, tedy i církví.

+4/−10
10.11.2017 19:09

V26o71k70o76u86n 33V15l83a35d91i17m14i27r 8652888269688

Opravdu neprivlastnili. Sproste ukradli jako vse ostatni.

+8/−3
10.11.2017 19:34
Foto

J63a83r37o64m93í88r 50P90e96t31ř95í23k 6884701429438

Můžete mi ukázat na komunistu, který ukradl např. kostel? Pokud vím, tak kostely a fary církevní preláti užívali i za komunistů. A z polí a lesů snad měli užitek všichni naši občané a ne pouze církevní preláti.

+4/−11
10.11.2017 19:40

K87a49r45e40l 96Š18r91e67j61b71r 3803423167790

Vy jste snad příbuzný Grebeníčka, to jinak není možné.

+8/−1
10.11.2017 19:53

O94t80a 63K41i50n76c 6499298322816

Četl, nebo viděl jste například Černé barony - to se taky odehrávalo na majetku, který komunisté ukradli církvi.

+6/0
10.11.2017 19:55

J30i85ř89í 11Ř18e70z45n30í74k 4692382253535

beletrie.

+1/−2
10.11.2017 21:05

O84t70a 55K91i69n13c 6319188182836

Ano beletrie, ale podle skutečného scénáře - místo, i že tam byli příslušníci PTP je skutečné.

+2/0
10.11.2017 23:54
Foto

M26i36l24o59š 56F30. 64P93e68c27h62a20r 3213271890585

Ad „Můžete mi ukázat na komunistu, který ukradl např. kostel?“ — můžečte mi ukázat jediného Žida, kterého vlastníma rukama zabil Adolf Hitler?

Jo a jak koukám, opět se oháníte slovem prelát. Už jste se podívfal do nějakého slovníku, jaký význam to slovo nese?

+8/0
10.11.2017 20:18

J90i36ř59í 66Ř45e51z79n37í77k 4692942843795

Ale v případě těch židů i Židů jsme schopni dohledat, kdo zabíjel.

Ale v případě církevního majetku nejsme schopni dohledat, kdo si konkrétně jako jednotlivec přivlastnil.

+1/−2
10.11.2017 21:07

V26l11a73s21t11i73m74i93l 20F88ü10r19s75t 5692962895730

Vážený pane, mé církvi komunisté v roce 1953 ukradli vše. Dokonce lidem zabavili i jejich Bible, zpěvníky a hudební nástroje. Hovoříte o něčem, o čem nemáte ani páru.

+5/0
10.11.2017 20:37

J59i37ř11í 20Ř21e94z57n50í48k 4742562863805

Který komunista Vám ukradl zpěvník a má ho snad ve svém majetku?

To bychom mohli říci, že Konopiště ukradl Habsburkům kdo?

0/−2
10.11.2017 21:10



Zeman vyhrál... Vyhrál?

Zeman_projev

Blogeři komentují prezidentské volby. Čtěte ZDE.





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.